Funny Tweets: A Great Way to Make Your Brand Engaging & Fun

Kenapa kita membincangkan tweet lucu? Alasannya mudah: Ia adalah alat pemasaran media sosial yang hebat untuk memperkenalkan dan memperkuatkan jenama dan memenangkan hati pelanggan berpotensi anda. Mari lihat apa triknya!

Mengapa Twitter penting untuk penjenamaan


Anda mungkin menyedari betapa pentingnya media sosial untuk jenama. Ini cara untuk mempamerkan keperibadian dan kepercayaan jenama, yang seterusnya membantu penonton dan pelanggan terlibat dengan anda. Ia juga menghubungkan anda dengan penonton yang berpendapatan tinggi, yang sangat aktif di media sosial. Tetapi perkara paling penting mengenai Twitter adalah ia cara paling mudah untuk perbualan langsung dengan orang lain.

Perkara lucu untuk tweet


Selain berkongsi maklumat dan jenama atau konten berkaitan komuniti, ia membantu untuk mempunyai sedikit jenaka di dalam jenama anda. Bunyi yang mudah didekati dan mesra dalam jawapan anda kepada soalan (tahapnya bergantung pada suara jenama anda, sudah tentu). Beberapa cara untuk menyuntik kelucuan ke dalam jenama anda seperti:


  • Meme
funny-tweets-introduction-1-768x485.png
Memes adalah cara paling baik untuk membina hubungan dengan penonton anda melalui imej, grafik dan frasa yang sedang berjalan.
  • Berinteraksi dengan jenama dan syarikat lain
funny-tweets-introduction-3.jpg
Perang mulut antara jenama dalam industri yang sama.

  • Retweet benda lucu
funny-tweets-introduction-4-768x623.png
Hei, ini semua permainan adil di Twitter, kan? Jika anda tidak dapat membuat sesuatu untuk diposkan, dapatkan sesuatu untuk diposkan! Dengan kuasa hashtags, cari apa yang pengguna tweet pada anda atau menyebut. Anda hanya mungkin mencari sesuatu yang boleh dikaitkan dengan jenama atau audien anda.

Contoh tweet lucu

Adakah pasukan media sosial anda memukul dinding kosong? Perlu beberapa humor (untuk membantu mencetuskan beberapa humor) untuk pos ke Twitter anda? Mari kita lihat 5 contoh lucu dari 5 jenama popular di Twitter.
1.Bugles
Menggunakan muka meme-goldine Hide the Pain Harold, Bugles menggunakan snek yang sihat (dan wajah Harold yang terkenal sedih) untuk menggambarkan ketagihan sneknya berbanding dengan alternatif yang lebih sihat.

Bugles-funny-tweets-1-768x635.png

2.Wendy’s
Respon kembali kepada pelanggan tentang burger khas, Wendy menyatakan bahawa produk mereka bernilai lebih daripada jiwa manusia.

Wendys-funny-tweets-1-768x218.png


3.Netflix US
Menggabungkan gambar dari Krismas Mariah Carey yang klasik dengan tajuk salah satu daripada siri yang sangat terkenal ("You"), follower hanya perlu memahaminya untuk mendapatkan jenaka.

Netflix-funny-tweets-1-768x780.png

4.Uber

Uber menyempurnakan lirik yang menarik untuk Gwen Stefani pada tahun 2004 sebagai tindak balas kepada perjalanan yang dipenuhi muzik ini.

Uber-funny-tweets-1.png

5.AXE

Anda harus mempunyai beberapa kecerdasan. AXE mendapat semangat dan berpura-pura block pengguna yang bukan penggemar produk syarikat itu.

AXE-funny-tweets-3-768x222.png

Apakah idea keseluruhan yang boleh anda lakukan dalam promosi perniagaan anda sendiri? Nah, tidak sukar melucukan di Twitter. Cari suara dan keperibadian jenama yang boleh menjadi cerdas dan boleh dihubungkan, dan ini pula akan menimbulkan ketawa dan keterlibatan anda.

Rujukan