Step 1.
Dapatkan cash. Dari mana pun sumbernya. Kalau pakai personal loan, dapatkan interest yang paling rendah di pasaran. Kalau boleh dapatkan dari bank berikut.. (ikut urutan based on package ketika post ini ditulis)... Bank Rakyat, BSN, Bank Islam ... Other banks.

Step 2.
Masukkan duit tersebut ke dalam ASB anda.

Step 3.
Pergi ke PNB (Sebelah Tabung Haji). Pergi ke kaunter bagi tau nak convert to Sijil. Pastikan anda convert satu sijil 10k... cth kalau ada RM 50k, buat 5 sijil RM 10k each. Jgn buat lumpsump satu sijil RM 50k. Kenapa, Sebab nanti senang nak pecah pecah bila keadaan memerlukan. Satu sijil di charge RM 10.00. Buat salinan sijil berkenaan dan simpan di tempat selamat.

Step 4.
Bawa sijil berkenaan ke CIMB Bank yang berdekatan. Kenapa CIMB, sebab sekarang package OD paling murah BLR-1%. RHB BLR+0.25%. Maybank BLR+2%. Bagi tau dekat pegawai bank, Nak buat Over Draft (OD) dengan ASB certificate sebagai Sandaran. Anda akan dapat 90% dari nilai sijil.

Step 5.
Anda akan kena buka Current Account (Linked to OD) dekat CIMB, Apply for ATM Card, Internet Banking dan Buku Check sekali gus. Kena bayar dlm RM 50++.

Step 6.
Pastikan semua duit gaji, duit bonus and what ever duit masuk dan keluar Guna CIMB bank Current Account tadi.

Ok ini adalah proses membuat OD.

Source : putra-mahkota.com ~ Thanks for Sulaiman Sabur.