Pengenalan kepada SurveytimeSurveytime.io adalah laman web tinjauan yang menghubungkan freelancers kepada pelbagai jenama dengan tujuan membantu syarikat-syarikat ini mengumpulkan maklumat mengenai produk dan perkhidmatan mereka.

Pada asasnya, laman web ini menawarkan anda peluang untuk membentuk produk semasa dan masa depan melalui maklum balas anda. Sebagai pertukaran, anda akan menerima pampasan untuk masa dan usaha anda dalam menjawab soalan tinjauan. Bayaran USD1 setiap survey akan dimasukkan ke akaun paypal anda sebaik sahaja tinjauan selesai.


4 Langkah Buat Duit Online Percuma Dengan Surveytime:

LANGKAH 1: Daftar paypal.com

Jika anda belum mempunyai akaun paypal, sila buat pendaftaran terlebih dahulu di www.paypal.com.

LANGKAH 2: Daftar Surveytime

Surveytime boleh didapati di seluruh dunia, yang bermaksud bahawa sesiapa sahaja boleh mendaftar tanpa menghiraukan lokasi geografi mereka. Lebih-lebih lagi, anda boleh mengakses laman web melalui PC atau telefon bimbit anda untuk mendaftar.

Seperti kebanyakan platform tinjauan, anda perlu membuat akaun untuk menjadi ahli. Nasib baik, proses pendaftaran sangat mudah kerana hanya memerlukan nama dan alamat email anda sahaja.


Selain itu, anda tidak perlu membuat kata laluan kerana pihak Surveytime akan mewujudkan kata laluan secara automatik dan akan menghantarkannya ke e-mel anda.

Selepas mengesahkan alamat e-mel anda, anda perlu menjawab soal selidik ringkas untuk membuat profil anda. Ini sangat penting, kerana ia akan menentukan jenis tinjauan yang boleh anda lakukan.

Selain itu, maklumat profil anda mungkin menentukan bilangan tinjauan yang boleh anda lakukan dalam sehari.


LANGKAH 3: Lengkapkan TinjauanSurveytime mempunyai banyak tinjauan yang boleh anda lakukan.

Rata-rata anda boleh menemui antara 8 dan 10 kaji selidik yang terdapat di papan pemuka anda pada bila-bila masa.

Walau bagaimanapun, anda akan menyedari bahawa
Surveytime hanya akan menghantar tinjauan yang sepadan dengan minat anda kerana setiap ahli mempunyai satu set tinjauan yang unik untuk dilakukan.

Berita baiknya ialah Surveytime biasanya menghantar pemberitahuan melalui e-mel, teks atau web kaji selidik yang sepadan dengan profil anda.

Lengkapkan tinjauan adalah sangat mudah. Terutama, setiap kaji selidik datang dengan keterangan yang tepat tentang keperluan termasuk bilangan orang yang mengambil kaji selidik, dan anggaran masa.

Setiap soal selidik mengambil masa 2 hingga 20 minit, yang agak singkat. Untuk buat duit percuma, anda hanya perlu claim sebarang tinjauan yang tersedia dan selesaikannya dengan memberikan jawapan yang jujur dan baik.


LANGKAH 4: Dapatkan Bayaran

Semua tinjauan membayar jumlah yang sama (USD1) tanpa mengira kerumitan atau tempoh. Dengan ini, anda harus memilih tinjauan yang lebih pendek supaya anda dapat menyelesaikan seberapa banyak yang anda mungkin dapat dalam sehari untuk meningkatkan potensi pendapatan anda.